نگاهی به بازار ورق آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

گزارشات ارسالی از اصفهان حاکی از این است که قیمت ورق گرم ضخامت ۲ میلیمتر رول، در روز شنبه به ازای هر کیلو ۸۷۵۰۰ بود که تا چهارشنبه هفته گذشته به رقم ۷۳۰۰۰  ریال هم رسید، هم چنین ورق های گرم ضخامت ۳ تا ۱۵ میلیمتر روز شنبه ۱۰۳۵۰۰ ریال قیمت داشت ولی تا چهارشنبه به ۸۵۳۷۵ ریال رسید. طبق آمار منتشر شده از بورس فلزات در سال گذشته آخرین قیمت فروخته شده ورق گرم B ۵۸۴۱۵ ریال بوده اما در سال جاری با طی روند نزولی خود به ۵۲۱۶۰ ریال تنزل کرده است. ورق اکسین ضخامت ۱۰ تا ۴۰ میلیمتر  روز شنبه ۱۰۶۶۰۰ ریال قیمت داشت ولی تا چهارشنبه به ۱۰۰۲۰۰ ریال افت کرد در حالیکه قیمت های کمتر از این هم در بازار عنوان می شد. 

کارشناسان دلایل کاهش قیمت ورق را در بحث قیمت و عرضه  شمش و سایر  مقاطع عنوان می کنند اما  دانستن یک نکته در مورد ورق بسیار حایز اهمیت است که آن، کاهش قیمت جهانی اسلب است. از این رو فولاد مبارکه در سال گذشته حجم عمده ای از اسلب تولیدی خود را صادر کرده است اما در سال جاری به علت بسته بودن بازارهای خارجی تقاضای اسلب همچنان رو به نزول است. علیرغم آنکه در هفته گذشته شاهد بهبود محدود قیمت شمش بوده ایم اما روند کاهشی اسلب همچنان ادامه دارد که  دلیل آن را در مصرف چندگانه اسلب می دانند که نه تنها  ماده اولیه تولید ورق است بلکه فقط در کارهای ساختمانی مصرف می شود که برای تولید اتومبیل و کالاهای خانگی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

در رابطه با ورق های اکسین با توجه به شرایط خاص تولید این کارخانه که هنوز با تقاضا فاصله دارد آنچه باعث کاهش قیمت تولیدات محصولات اکسین شده است  را در درجه اول می توان در افت قیمت اسلب و در درجه دوم نگرانی صاحبان کالا از کاهش تقاضا در بازار و کنترل های دولت بر این بازار دانست.

 





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: